make it stay

Jag har hunnit med så mycket. Från att skolan slutade har jag varit i Göteborgs skärgård på en liten ö och firat midsommar med Isidor och hans släkt. Vi åt god mat, hoppade studsmatta som en gäng småbarn, åkte till marstrand med båtarna och spelade kubb. Så himla mysigt. Jag och Isi åkte vidare ner till Varberg och tillbringade en vecka där. Kom hem till Stockholm, stannade några dagar. Min mobil blev stulen. Jag och Isi hängde med mamma och pappa till Härjedalen. Fiskade, var på aktion, vandrade i fjällen, sov på en fjällstation. Kom hem igår och sitter just nu i min säng. Idag träffade jag Jonna och gick på stan och kollade in rean. Har inte träffat henne på tusen år. Saknar mina fina vänner. Ni vet vilka ni är och snart får jag träffa er igen. Snart så. Snart åker vi till Emmaboda och ska tillbringa en hel vecka tillsammans. Bland tält och skräp. Kommer bli så lökigt men så himla roligt. Längtar så förbaskat! Sen var det ju Portugal också. Herregud jag har nästan glömt bort att jag ska dit. Det har känts så långt borta med plötsligt känns det så nära. 
Sitter och kliar mig i pannan. Fick 9 myggbett härom kvällskvisten inom en halv decimeters area vilket känns sådäääär. Tänker på hur sommaren har varit hitills och att det faktiskt är ganska lång tid tills man ska sätta sig i skolbänken igen. Tänker på hur mycket jag älskar Isidor och att han är den bästa man någonsin kan vara tillsammans med. Jag vill bara att sommaren ska fortsätta hur länge som helst. Och jag saknar min brorsa Harald. Som är ute på tågluff nånstans. 
 
"Kom Elin, kom ut och lägg dig på gräset och lyssna på den här låten. Såja, lyssna nu. Och kolla upp i himlen. Visst är det skönt?" 
Så sa Harald till mig för många år sedan mitt i sommaren. Det va så mysigt.
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0