h som i helg


räknade matte så det small om det igår! elleer....


Fredag, fredag, fredag! Och ösregn. Det har banne mig inte slutat regna en enda gång under dagen. Inte vad jag har märkt iallafall.
 
Hade matte, engelska och biologi i skolan. Vi slutade klockan ett och då åkte jag, Felicia, Felicia (hehe två ja) och Molly till Sickla köpkvarter och kollade runt en stund. Sedan begav vi oss in till söder där jag och Molly gick till vårt favoritställe. Mariaskolan. Kändes så jädrans konstigt att gå dit. Gick i vår korridor och insåg att en annan rackare hade mitt gamla skåp. Knackade på dörren till lärarrummet (dvs sno-kakor-rummet). Ingen öppnade så vi gick till No-salen där Maria hade lektion med de nuvarande niorna. Vi stog och pratade lite med henne. Våran Maria, ååh!
I ett annat klassrum hittade vi Walle, som nu tydligen inte har matte längre, utan bara geografi och samhälle. Hur konstigt är inte det? Vi var ju så vana att ha honom i matte och alla so-ämnen...väldigt konstigt. I syslöjdsalen upptäckte vi att dom har delat hela rummet på två delar med en vägg. Trätrappan där vi alltid hade samling innan lektionerna var puts väck. Istället stog där bara stolar och bord. Trätrappan liksom? Det var ju hela grejen med slöjdsalen! Fattar inte vad som har flugit i dom där i skolan nu för tiden. Till sist träffade vi även Sandra. Vår mentor och skolans spanska lärare. Glad som vanligt var hon. Glädjespridaren nummero uno.

Måste säga att det va underligt att komma till skolan igen. En vanlig fredag då vi alltid hade musik och bild som sista lektioner. Även fast det är precis samma skola, så kändes den helt annorlunda. Man fattar verkligen nu att man aldrig kommer gå där längre.
Nu är Isidor påväg hit. Vi ska kolla på en sån där mystisk japansk teknad film. Hoppas ni alla får en härlig fredagskväll.
/Elin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0