paintball



Sitter här i sängen efter en dag fyllt med paintball (painball!) och tacos!
Det började med att jag gick upp kvart i 8. Jag käkade frukost, duschade och klädde på mig (kände att det där va väldigt nödvändigt att skriva). Sen åkte jag och pappa iväg med bilen, hämtade upp Linda och sen till kanalplan. Där mötte vi upp hela laget + några föräldrar och sedan åkte hela gänget ut till Haninge för att spela paintball! Anledningen till att vi skulle göra det var att vi skulle ha någon slags rolig aktivitet som "avslutning" på fotbollssäsongen 2011. Iallafall. När vi kom dit fick vi sätta på oss skyddskläder dvs rygg/bröstskydd, värsta coola overallen och typ en slags mask för ögonen och munnen. En kille berättade för oss om reglerna och hur man använder dedär vapnena. Efter det var det bara att köra igång! Första "spelet" så va alla fett fega och typ gömde sig bakom massa plankor och grejer som fanns ute på banan, men sen vågade man springa runt lite mer. Första gången blev jag träffad så splashade färgen upp i munnen på mig, och jag ska säga en sak, att det smakade inge vidare. Gick typ omkring och spottade orange färg i 10 minuter efteråt. Höhööööööö. Andra gången blev jag träffad på axeln och i sista spelet så träffades jag RAKT I HUVUDET. Ajajaj säger jag bara. Dom där färgbollarna var så himla hårda! När vi gick därifrån så hade alla massa blåmärken :/ Men det va fett kul ändå!
När vi var klara så åkte alla hem till vår tränare Johan där vi käkade tacos och snackade och så :) Nu är jag hemma och måste sätta mig och plugga no och sen so......har några mobilbilder från dagen som kommer upp senare :) CIAO!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0