heluuu




Hallådär! Vaknade för ett tag sen och nu tänkte jag berätta lite om vad jag och Molly gjorde första dagen på Tully's. Först kom vi dit och hälsade på en kille och en tjej som jobbade där. Killen visade oss hur man malde kaffebönor och vägde påsarna för att se om man hade rätt mängd. Efter det visade han hur man gör när man ska klicka in saker i kassan och hur man gör när kunderna ska betala med kort eller kontant. Sen fick vi testa lite med några kunder. Haha, från början gick det typ jättedåligt men sen gick det lite bättre. På förmiddan var det inte alls mycket folk, bara några som var där och åt frukost.
Framåt lunch kom det mer och mer folk och vi fick sätta disk i diskmaskinen och plocka undan från borden. Vid två kom en ny tjej som jobbade där. Det visade sig att hon hade gått i våran skola förut, hehe! Hon var iallafall superschysst och lärde oss hur man gjorde latte, te och smothies. Efter det fick jag och Molly välja något att äta där! Fett göött var det. Vi tog varsin panini med parma och mozarella!
När klockan var fyra (två timmar kvar att jobba) så började det kännas lite i benen om man säger så. Man blir stört trött asså. Om det hade funnits en säng i närheten hade jag (utan tvekan) slängt mig i den och legat där i 100år. Höhö, näe kanske inte riktigt.
Men iallfall, klockan 6 slutade vi och jag gick på träningen. Snacka om att jag dog. Har inte tränat på typ 3veckor.

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0