svenska hajar

                         
Världens näst största fisk finns faktiskt i svenska farvatten. Brugden är en ovanlig men regelbunden sommargäst på den svenska västkusten och kan förekomma vid Bohuskusten ända in på sensommaren. Den simmar långsamt och ofta nära vattenytan.  Ibland kan den ses hoppa upp ur vattnet som en val.


Kolla vad Yassin visade mig idag. Detta är ju härligt att höra precis innan man ska åka till Varberg (som ligger på just västkusten..). Hoppas inte nån sån kommer simmandes i närheten av Varbergs vatten. Som tur är läste jag att den inte käkar människor.

Nu ska jag gå ner och köpa pengar till min mobil, och sen ska ja nog gå hem och äta lite sallad, och sen ska jag inte göra något speciellt och sen ska jag på träning.

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0