air


 
Okej. Detta är första inlägget med min macbook air! Imorse på matten kom en kille med en stor vagn fullproppad med datorer. Han gick igenom massa viktiga saker som gäller med datorerna och sedan delades dom ut. Det är den minsta macbook air, dvs 11,6 tum. Väldigt liten, men gullig och lätt att ta med sig till och från skolan + lektion till lektion. Den är liksom mindre än mina vanliga skrivhäften jag har :) 
Kom hem från skolan för ett tag sedan. Vi började med matte, men det blev ju inte mycket till matte eftersom alla var i full gång med att fixa med datorerna. Efter det hade vi engelska, men i sista sekund fick vi reda på att vi skulle till aulan och få information om brandsäkerhet och sånna saker. Så vi skyndade oss dit och tio minuter senare var det slut. Det som var kvar av engelskan blev inte mycket till lektion det heller. Alla satt och installerade massvis med program som behövs. Typ liber office och virus skydd. 
När vi hade käkat lunch så drog jag och min "repotage"-grupp in till stureplan. Vi har fått i uppgift att skriva ett repotage om Sociolekter. Lite svårt att förklara vad det är, men det är inom sociologi iallafall. Vi satte oss på en bänk mitt på Sture P och skrev ner anteckningar om hur folk beter sig, ser ut, vad dom gör osv. Vi beskrev omgivningen och miljön och funderade på varför det är som det är i den delen av stan. Sedan var det dags för en intervju också! Vi fick syn på värsta kostymnissen och tänkte att vi kunde intervjua honom. Och det gjorde vi också. Det visade sig att han var värsta sköna göteborgaren som var internetantreprenör. Vi fick svar på våra frågor som vi ställde och jag tror vårat repotage kommer bli bra! :) Vi fick hela eftermiddagen på oss att fixa klart med det här, så när vi var klara kunde vi gå hem. 
Nu ska jag läsa klart i min svenska bok och sen ska jag köra matte. 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0