minnen- vill tillbaka

 
"Vi fick förrätt och varmrätt. Vi mumsade på medans lärarna hittade på massa skoj. Visade bildspel från tidigare år. Från utflykter och speciella tillfällen. Man fick värsta tillbakablicken av allt som vi har varit med om under dessa 10 år. Det är ju helt sjukt vad mycket vi har gjort egentligen. Man glömmer lätt bort allt, men när vi satt där och såg bilderna så kom man verkligen ihåg allt som det var igår. Typ när vi åkte till kolmården i typ femman eller vad det nu var. När dom visade bilder därifrån så minns jag exakt hur känslan var när vi satte oss på bussen och skulle iväg. Herehereherregud och alla lärare som vi har haft. Tänk vad mycket alla har gjort för oss. Malin som vi hade förut. SÅ HIMLA BRA LÄRARE HON VAR. Och Micke och Sandra som vi har haft  som handledare från 7an till 9an. Så himla härliga personer. Kommer kännas helt tomt utan dom. Micke, Sandra, Walle och Maria. Det är dom som jag har lärt känna bäst tror jag. Mickes bild- och svenskalektioner. Dom kommer man sent glömma. Verkligen alltså. Lite halvt kaos varje gång, men så är det när man har Micke. Asså bildlektionerna. Bild har vi haft sista lektionen på fredagar och jisses va mysigt vi har haft det då. Han har alltid satt på skön musik som vi har lyssnat på medans vi har jobbat. DET är något jag kommer sakna. 

Walles So-lektioner också...fasen vad han har lärt oss mycket. Även fast hans undervisning har varit lite enformig och en aning långtråkig ibland så har vi (iallafall jag) lärt oss massvis av nya saker. Hans förbaskade krav på analyser, reflekteringar, funderingar och grejer också..haha :D Walleman..kommer aldrig glömma Walleman! 

För några veckor sedan kom Sandra ut från lärarrummet när Petra och Yassin stog där och dansade nån konstig dans. Hon blev helt tårögd och sa "gud, vad jag kommer sakna er tjejer". Då slog det mig att det inte var långt kvar tills vi skulle lämna skolan. Att vi aldrig skulle stå där i korridoren på fredagseftermiddagar och göra knäppa saker. Och framför allt kommer vi aldrig kunna sno kakor från lärarna."
 
Dagen efter avslutningsmiddagen på Mariaskolan. Böh. Fyfan :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0