godmorgon stockholm



Vaknade himla tidigt idag. Gjorde mig en tjusig frukost, haha. Två mackor med Philadelphia, skinka, paprika och persilja, två melonbitar, vindruvor, några hallon och ett glas blodgrapejuice. Det brukar inte se sådär fint ut, men jag var ju lite tvungen att göra det när jag skule fota alltihop :)
Har sovit sjukt skönt i min egna säng inatt efter att ha sovit på en knarrig luftmadrass i sex nätter. Tänkte berätta lite kort om vad vi har gjort uppe i Östersund på Storsjöcupen.
Vi kom fram efter en lång tågresa på måndagen och chillade runt resten av dagen där vi bodde. På tisdagen hade vi våran första match mot en norskt lag och vi vann med 5-0! Samma dag på kvällen var det invigning. Alla lagen samlades på en stor gräsmatta och sen gick alla i värsta högen genom stan till ett stort torg. Där var det lite uppträdanden och såntdär. På onsdagen hade vi våran andra match och den vann vi med 3-0. Jag gjorde ett av målen samtidigt som jag krockade in i målvakten och fick värsta bulan rakt på smalbenet av hennes dobbar. Hehe, men det gick bra. På torsdagen hade vi vår tredje match mot ett norskt lag som hette Ope. Den matchen slutade 1-1 vilket betydde att vi hade vunnit gruppspelet och var vidare i a-slutspel. På fredagen förlorade vi vår match med 1-0, vilket egentligen inte borde ha hänt. Vi spelade inte vårat spel och det spöregnade så att bollen gled som fasen överallt. Vi gick alltså inte vidare :( Lite surt eftersom det hade gått så bra innan. Iallafall, vi hade jättekul och på lördagskvällen hade vi grillkväll. Vi körde femkamp också, haha (mitt lag kom sist, om ni undrade..). Tidigt igår morse gick vi upp, åt frukost och tog bussen ner till tåget och åkte hem. Har suttit och knåpat på en liten film av alla bilder och små filmklipp som jag har samlat på mig. När den är klar kommer den upp här så ni får se lite bilder!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0