tjoo



Vet ni vad jag gjorde när jag kom hem?
Somnade. Jag la mig på sängen och skulle läsa igenom några sidor i no-boken. 20 minuter senare vaknade jag med boken på magen. Jag somnade jätte"hårt". Ni vet när man är helt borta och snurrig när man vaknar. Usch, det är typ omöjligt att gå upp då. Buhu. Skulle gärna krypa ner och somna om igen, men icke sa nicke. Här måste det pluggas. Men först kan jag väl ta och berätta lite om min underbara (...) onsdag.
Dagen började med hemkunskap. Det var astråkigt för vi skulle lära oss alla tvättsymboler. Blablabla, sen skulle vi testa olika tvättmedel och sånt. Men iallafall, sen var det mattttte. Det gick bra! Räknade nästan klart hela röda spåret. Sen var det lunchhhh. Efter lunch skulle hela klassen prova på att dansa tango i gympasalen. Det gick...sådär. Jag ska nog inte satsa på att bli dansare helt enkelt. Efter det så slutade vi. Jag vandrade hem och när jag kom in i porten så upptäckte jag att dom har fixat klar hissen! Dom har hållt på o laga den i typ en vecka nu så jag har varit tvungen att släpa mig upp för alla trappor varje gång jag ska hem. Men nu var den tydligen färdig och klar. Yes, tänkte jag och tryckte på knappen. När hissen kom hör jag en sjukt läskig tantröst som ba "VÅNING NOLL, ENTRE VÅNGING!". Då har alltså dom där förbenade hisskillarna monterat in nån himla röst som säger vilken våning hissen befinner sig på hela tin. Snälla, give me a break asså. Jag blev ju vettskrämd av den där rösten.
Efter den lilla hiss-insidenten så la jag mig i min säng och somnade.

Nu ska jag sluta och babbla på. No-boken ropar på mig, bokstavligt talat.
/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0