liseberg

Tjenixen Tjenixen! Igår var vi ju på Liseberg hela dan, och fasen va vi åkte! Vi tog tåget här från Varberg vid halv 11 till Göteborg. Sen gick vi från stationen till Liseberg där vi gick in och köpte åkband, sen åkte vi som galningar hela dan! Jag kan ju inte säga att vi hade tur med vädret (det spöregnade typ 70% av hela dagen), men det var ändå ganska bra. Vi behövde inte stå i sånna jättelånga köer eftersom alla var hemma och muppade för att det regnade.

Vi käkade lunch på Burger King och sen åt vi också Ben and Jerry (den som kom på den glassen är ett geni). Direkt efter det så bestämde vi oss för att åka nya Atmosfear, men det var bara jag och Elsa som vågade (dom andra töntarna satt kvar, haha)  Och jag måste säga att jag är glad att jag åkte den! Det satt nån kille i 35-års åldern och fick typ panik bredvid mig och ba "är vi uppe nu?! hur långt är det kvar?! åh heregud är det inte över snart?!" så det va haha lite roligt. Efteråt vågade Ebba och Astrid också åka den och dom typ dog, fast sen gillade dom den, hehe.

Vi sprang iallafall omkring där i spöregnet och blev pissplöta. Att åka flumeride gjorde inte saken bättre direkt! Men kul var det! HAHA åh heregud nu höll jag på att glömma att berätta om Gasten (spökhuset)! AHAHHAh Jesus Amalia vad vi skrek där inne! Jag skulle egentligen gå först, men sen fegade jag ur så då fick Astrid gå först istället. Vi gick rättså sakta för det va så jädra äckligt att svänga runt hörn och sånt för där visste man att det skulle hoppa fråm nån och skrämma en, men annars gick det väl rätt bra! När vi kom ut hade vi ont i halsen och allt :P

Vid 8 gick vi till tågstationen och åkte hem till goa Varberg igen. Såååååååååååå efter en heldag på Liseberg kan jag säga att Balder, Gasten och Atmosfear var roligast, helt klart!



Erkänn att vi är ena riktiga coolingar!? Här var dock inte Ebba och Siri med



Balder och Atmosfear! :)

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0